3dje raka segern bärgad
I tredje omgången var det så dags för match på Stora Mossens mot En Bro För Myckers. Jag tycker vi inleder matchen bra med ett rappt passningsspel. Vi kopplar också ett litet grepp om händelserna och kan i 23:e matchminuten ta en välförtjänt 1-0 ledning då Ricky framspelad av Pontus rullar in bollen. I matchminut 27 drabbas så EBF av ett rött kort vilket gör att vi märkligt nog går ner i tempo och blir aningen bekväma i tron att detta nu är klart. Och även om en för dagen mycket spelsugen Robban S snyggt frispelad av Challe enkelt kan rulla in 2-0 är matchen långt ifrån klar, jag tycker att EBF gör en riktigt bra kämpainsats och trots en man kort hänger med bra i matchen. 2-0 står sig halvleken ut och vi kan gå till vila med en stabil ledning. Andra Halvlek blir mest en lång väntan på slutsignal då vi inte bemödar oss om att sätta upp tempot för att få utdelning på ett decimerat EBF. 10 minuter kvar kan dock Ricky och Markus smita igenom en misslyckad offsidefälla och sätta punkt för matchen då Ricky spelar fram Markus. Även om vi väl borde ha gjort fler mål med tanke dom chanser vi ändå skapade blir det till slut en stabil 3-0 seger mot ett EBF som förtjänar ett högt betyg för sin inställning att aldrig ge matchen trots tidig utvisning. .
Seniorlag Herrar
5 maj 2012
0kommentarer
Ytterligare 3 poäng på kontot
Efter en match vi helst vill glömma, lyckades vi till slut få med oss alla poängen hem mot Västerort IF. 3-1 (1-0) skrevs segersiffrorna till. Moralen att spela ända fram till slutsignal samt dom 3 poängen är det vi tar med oss från denna match. Dumt att gnälla när vi har full pott efter två spelade omgångar, MEN jag vet ju att det finns så mycket mer att plocka ur detta lag...
Seniorlag Herrar
30 apr 2012
0kommentarer
Seger i Premiären
Efter en närmast obefintlig försäsong var det så hux-flux dags för seriepremiär.... Efter en del sena ankomster blev vi tvungna att kasta om rejält i den tänkta startelvan, något som dessbättre inte verkade bekomma våra spelare vilka gick ut och tog tag i taktpinnen med bra rull. Belöningen kom oxå redan i 5:e minuten då Pontus blev historisk första målskytt i återuppstartade Bromsten, snyggt framspela av Richen. Det goda spelet höll i sig i ca en kvart, sen blev det väl mycket tjongboll, möjligen beroende på orken på sina håll började tryta... Innerstan började sedan leta sig in i matchen med tung, fysisk fotboll och var giftiga när dom väl fyllde på i offensiven. 1o minuter före halvtid, kunde dom oxå via en genialisk frispelning peta in kvitteringen. 1-1 står sig sedan fram till pausvilan. Kanske inte helt rätttvist.. Andra börjar som den första med en bra första kvart, där ledningsmålet hela tiden hänger i luften, och efter en hörna klackar Lankan fram bollen till Markus vilken liggande i luften smäller in bollen i borte krysset, fotbollsgodis - värt hela entrepengen.. Även 3-1 kommer efter att en långboll letat sig fram till Richen vilken fri med målis inte gör något misstag. Matchen börjar efter detta svänga fram och tillbaka och lagen byter chanser med varandra och i 28:e minuten borde vi ha dödat denna match då Simonsson och Oliver kommer 2 mot 0, men ändå lyckas undvika att göra mål. Naturligitvis kan då istället Innerstan bara minuten senare reducera efter en tilltrasslad situation i vårt straffområde. Vi stänger istället matchen i 80:e minuten då det är vår tur att ha lite flyt med studsarna i straffområdet, varför Simonsson relativt enkelt kan rulla in 4-2. Innerstan reducerar visserligen ytterligare en gång, men då är det bara minuten kvar och vi lyckas spela av dom utan ytterligare farligheter från motståndarna. Det märktes att detta var en premiär då skönspelet lös med sin frånvaro, det vi tar med oss är moralen, poängen samt att tiden talat för oss... FC Innerstan var en fysisk motståndare vilka kommer att göra livet surt för många lag i denna serie. Tack för en god kamp. Till matchens lirare i Bromsten utser jag idag CHALLE vilken gjorde en riktigt bra match på det defensiva mittfältet !! Coach
Seniorlag Herrar
23 apr 2012
0kommentarer
Fotbollsskolan 2012
Fotbollskolan 2012 startar torsdagen den 24/5 klockan 17.00-18.00 på Bromstens IP gräsplan och pågår fram till den 20 september, med upphåll under semesterperioden. Detta år välkomnar vi barn födda 2007 och äldre. Sista anmälningsdag 10 maj för att hinna beställa bollar och t-shirts till alla barnen. Vi tar emot anmälningar senare, men det kan då dröja någon vecka innan leveransen av bollar och t-shirts kommit fram. Boka upp följande datum i er kalender: 24/5, 31/5, 7/6, 14/6 - sommarlov - 16/8, 23/8, 30/8, 6/9, 13/9, 20/9 mellan 17.00-18.00. Till anmälan Sök efter Bromstens IK och fyll i uppgifterna där så skickar vi ut mer information när det närmar sig. Kostnade för skolan är 600kr och då ingår förutom en roligt tid i fotbollsskolan också en bra fotboll, vattenflaska och en t-shirt. Dessutom får du medlemsskap i Bromstens IK och så får barnen Landslagskortet som ger fri entré till Kolmården mm. Landslagskortet är personligt. Självklart får alla som deltagit på Landslagets Fotbollsskola också ett diplom på avslutningsdagen! Har ni några frågor så tveka inte att kontakta Mats Perjons på fotbollsskolan@bromstensik.se
Fotbollsskolan
25 mar 2012
0kommentarer
Rapport från Spånga Night
Spånga Night Open Så blev det då äntligen fredag den 10 Februari och dags för Bromstens IK:s nya A-lag att göra sina första tävlingsmatcher 14 st förväntansfulla spelare och 2 st laddade ledare samlades för första gången i klubbhuset nere på Bromstens IP för taktiksnack och ombyte inför Spånga Night Open. Väl nere i Spångahallen möttes vi av en stor Bromstens-klack, härligt med publikstöd !! Först på menyn stod Division 3 laget Älvsjö AIK och efter en aningen trevande och nervös start, växte vi in i matchen mer och mer, 0-0 i halvtid och mungiporna uppåt, vi hängde med bra i tempot.10 minuter in i andra tar Älvsjö ledningen, detta blir dock signalen för grabbarna att lossa på säkerhetsbältet och börja gasa framåt, då vi ju nu inte längre hade något att förlora. Kristian Von Seth blir historisk första målskytt genom att bara två minuter efter Älvsjös ledningsmål stänka in kvitteringen. Tror vi skall vara ganska nöjda med kryss även om vi i slutet tryckte på för en vinstmål, och även hade en del riktigt vassa chanser då ju Älvsjö ägde första akten. Matchfakta 0-1 23.01 1-1 24.54 Krille (Anton) Match två spelades mot seriekollegan Adelsö, Och även om jag kanske är lite partisk tycker jag vi var helt överlägsna Med en sämre målvakt i Adelsö, eller bättre effektivitet av våra spelare hade detta kunnat blivit en 5-6 mål seger, Nu stannade siffrorna på 2-0, vilket jag tycker Adelsö skall vara mer än nöjda med... Matchfakta 1-0 07.00 Jacob (Rosen) 2-0 24.19 Ricky (Challe) Kvällens sista match spelades mot BK Gläntan (Division 6) och var helt avgörande för vilket av lagen som skulle gå vidare till söndagens slutspel. Tyvärr sätter ett tidigt Gläntan-mål sin prägel på matchen, ett mycket rutinerat Gläntan backar hem, stänger ytor och låter oss ha boll, dock orkar vi inte riktigt sätta upp det tempo som skulle ha behövts för att få hål på Gläntans Igelkottförsvar, och även om vi skapar ett par vassa lägen är det ett effektivt Gläntan som kan kontra in ytterligare två bollar och vinna denna match. Riktigt surt då jag tycker vi gör en bra turnering, Vilket inte minst resultatet mot Älvsjö visar, Älvsjö går sedan fram som en slåttermaskin och vinner hela turneringen !! Truppen som deltog i SNO. Gustav Dufvenmark,Aziz Acar,Hevre Yidiz,Simon Lindahl,Kristian Von Seth,Jonatan Widlund,Markus Rosenlind,Marcus Larsson,Markus,Mild, Anton Jansson,Jacob Lehmann,Pontus Dargren,Markus Fredriksson och Richard Ternestin. Ledare Björn Andersson och Per Rosenlind
Seniorlag Herrar
14 feb 2012
0kommentarer
Visa fler nyheter