Inga träd får växa till himmelen...
Så var det äntligen dags för den länge emotsedda seriefinalen mot Wollmars FF, tyvärr tvingas vi under dagen flytta matchen från regnsjuka Bromstens IP till Spånga IP Konstgräs, därmed försvann vår hemplans fördel... Tyvärr tvingas vi oxå unvara Challe och Oliver vilka olyckligtvis skadade sig i Torsdagens match mot Solna, detta innebär att vi endast kan mönstra 14 spelare. Trors alla dessa missräkningar innan match går vi ut och gör en riktigt bra första halvtimme där vi äger matchen och knappt släpper över Wollmars på vår planhalva, hade vi bara lyckats göra ytterligare ett mål på alla chanser vi ändock skapade hade denna match varit stängd. Tyvärr traschar sig sedan Wollmars in i matchen och lyckas därmed få oss att tappa fokus på matchen, att dom dessutom i matchminut 35 turligt får se en frispark från halva leta sig in gör att dom får ny energi och sakta med säkert börjar ta sig in i denna match. I början på andra kontrar Wollmars sedan in det så viktiga ledningsmålet och kan spela på resultat mot ett allt mer frustrerat och tröttkört Bromsten vilka tyvärr slutar spela boll, och istället lyfter långa bollar mot ett stabilt försvarsinriktat Wollmars. Vi gör dock en riktigt bra forcering sista kvarten och ligger på för en välförtjänt kvittering, men tyvärr är det stolpe ut idag, vi har inte riktigt marginalerna på vår sida... Även om det smärtar är det bara att gratulera Wollmars till segern.. Tycker även att en del spelare i såväl Bromsten som Wollmars bör fundera på sitt uppträdande under matchen.. Man måste måste vara ödmjuk i såväl med- som motgång !! Noterbart är oxå att Domaren tycker att matchen håller Division 5 klass... Det som inte dödar härdar, så nu slickar vi såren under sommaruppehållet, och kommer sedan att jaga Wollmars med blåslampan under hösten, ännu är INTE denna serie avgjord !!
Seniorlag Herrar
18 jun 2012
0kommentarer
Vi forstätter att lägga våra motståndare på rygg
Trots minst sagt kaotiskt inför matchen mot Solna FC fortsätter vi att leverera 4-1 (0-1) skrevs slutsiffrorna till.. Förberedelserna inför denna match är under all kritik då vi dels får en del sena återbud samt har en del spelare som fastnat på jobbet vilket gör att vi 10 minuter före avspark endast är 10 gubbar på plats, oron sprider sig och uppvärmningen blir därefter... Detta tar vi tyvärr med in i matchen och det tar en halvlek innan vi får ordning på spelet. I andra halvlek känns det dock bara som en tidsfråga innan vi skall vända denna match, och även om det tar ända till matchminut 75 innan vi tagit ledningen i denna match är jag aldrig speciellt orolig, i andra är vi det klart bättre laget. Solna skall dock ha beröm för sin inställning och att dom spelar helt rätt efter sina förutsättningar. Starkt att återigen ta en 3-poängare trots att fokus och inställning inte det är den bästa.
Seniorlag Herrar
16 jun 2012
0kommentarer
Fortfarande med i Racet
Lördagens match borta mot Munsö på en regntung långhårig gräsmatta blev en dag på jobbet för ett håglöst Bromsten vilka idag verkligen INTE gjorde mer än dom behövde mot ett Munsö som praktiserar Chelsea-försvar... Vi är totalt överlägsna trots att vi går ner i Munsös tempo, en sån här match skall vi med någorlunda inställning och skärpa vinna med 10 bollar. Nu stannar slutresultatet vid 4-1 (1-0). Men som alltid är ju dom 3 poängen det viktiga, detta gör att vi fortsatt är med i racet om seriesegern !! Till matchens lirare utses Lankan, vilken gör en riktigt stabil insats i sin debut mellan stolparna, och bara är hårsmånen från att rädda den mycket billigt utdömda straffen som gör att Munsö kan spräcka nollan.... COACH
Seniorlag Herrar
11 jun 2012
0kommentarer
Nya bilder
Vi har lagt upp nya bilder från i torsdags (31/5) här. Trots det dåliga vädret så var alla barnen på topphumör vilket ni kan se från bilderna. Vi kommer att fylla på foldern med flera bilder under året. Om det är någon som gilla att fotografera (med egen kamera eller lånad från oss) så är det bara att hojta till. /Tränarna
Fotbollsskolan
2 jun 2012
0kommentarer
Väder och vind
Vi har fått en del frågor om vi tränar om det är dåligt väder. Allt är frivilligt, men vi tränar så länge som det inte åskar eller planen blir vattenfylld. Vi ses på Bromstens IP !
Fotbollsskolan
31 maj 2012
0kommentarer
Visa fler nyheter