• Bortdömda ???

    Seriefinal,strålande sol, fullsatt på Blackebergs något nergångna bollplan, alla förutsättningar för en fotbollsfest fanns där. Men tyvärr bjuds det inte på någon sprakande champagnefotboll då två lag rädda om poängen i stället väljer att stänga ytor för varandra och spela safe och vänta på det andra lagets misstag... Wollmars något mindre ansatta av nerver är ändock dom som tar tag i och äger första 20 minuterna då vi har svårt att få tag i boll och spel. Sen växer vi dock sakta in matchen och jämnar ut spel och bollinnehav. Chanserna i första akten är ganska jämnt fördelade och kryss känns logiskt när vi går till halvtidsvila. Vi förändrar lite i halvlek och kommer därmed bättre till rätta med Wollmars dominans på mittplan, tycker oxå att matchen är på väg att kana över i vår favör, då Wollmars börjar se trötta ut och vi äger allt mer boll och börjar skapa mer och mer. Då slår blixten plötsligt ner i en snabb kontring är plötsligt en Wollmarsspelare i misstänkt offsideposition helt ren med målvakten, Han gör ingen misstag utan kan enkelt rulla in det för matchen så viktiga ledningsmålet. Wollmars får nu nya krafter och är plötsligt med i matchen igen. Och som bekant kommer ju en olycka sällan ensam, endast 3 minuter senare FÅR Wollmars en mycket billig straff efter en Dramaten-mässig stupning i målområdet... En mycket säker straff av Wollmars 2-0 och Game Over. Wollmars kan nu backa hem och bevaka sin ledning, och även vi skapade en del chanser är det aldrig nära. Bara att gratulera ett Wollmars med marginalerna på sin sida till segern och ett stadigt grepp om Serieledningen. Börja dock Wollmars tro att det är klart nu och slå av på koncentration och prestation under slutfasen av serien skall vi jaga dom med blåslampan ända fram till slutomgången. FORZA BROMSTEN !! Seniorlag Herrar 28 aug 2012 0kommentarer
  • En dag på jobbet

    Grabbarnas egen summering av matchen mot Munsö var att detta var en dag på jobbet, och det är bara att hålla med, vi gör vad vi måste, men inte ett dugg mer... Man ska väl INTE gnälla när man vinner med 7-0, men med tanke på tabell situationen hade ju lite fler mål in på kontot varit välbehövligt. Vi är dock fortsatt med i racet och ser nu med tillförsikt fram emot lördagens seriefinal mot Wollmars borta på "Blackan" Ett glädjeämne för dagen var dock att vi hade SEX olika målskyttar, bra att inte vara beroende av enstaka spelare utan att veta att det finns gott om potentiella matchvinnare i truppen. Noterbart från matchen är oxå att det för första gången i min fotbollskarriär lönat sig att tjafsa med domaren efter att han signalerat mål, då Munsö lyckades med konststycket att i efterhand snacka bort ett av våra mål........ Ett av många märkliga ingripanden av dagens rättskipare !! FORZA BROMSTEN Seniorlag Herrar 20 aug 2012 0kommentarer
  • Säsongen har startat igen

    Vi hoppas att ni har haft en skön semester med mycket bollspel.  Då har säsongen startat igen. Runt 40 barn samlades på Bromstens IP igår för att trixa boll i Fotbollsskolan och vi hade alla riktigt roligt.  Vi kommer att köra fotbollsskolan 5 ggr till. Boka upp följande datum: 23/8, 30/8, 6/9, 13/9, 20/9 mellan 17.00-18.00. Torsdag den 30/8 blir det även fotografering. /Tränarna Fotbollsskolan 17 aug 2012 0kommentarer
  • Back on Track

    Efter två träningsveckor med klent deltagande, var det det helt plötsligt dags för omstart.. Och efter en del pusslande lyckades vi till slut få till ett lag vilket efter en trög start avgjorde matchen mellan matchminut 25 och 40 då vi gick fram till 5-0 mot ett tappert kämpande FC Solna. I andra halvlek gick vi vår vana trogen ner på sparlåga och släppte in Solna i matchen, vilka tackade och gick upp till 5-2 innan grabbarna återigen insåg allvaret och la in ytterligare en växel. Slutresultatet skrevs till 9-2 (5-0). Och glädjande nog var det SJU spelare som kom med i poängkolumnen, varav Aziz frispark är en klar kandidat till årets mål. Skönt att vara igång igen även om det är långt till formtoppen.... FORZA BROMSTEN !! Seniorlag Herrar 13 aug 2012 0kommentarer
  • Sommarlov

    Hoppas at ni tränar mycket fotboll i sommar och så ses vi den 16 augusti igen. Jag har lagt upp nya bilder på webben (och tack till pappan som tog de fina bilderna). Ni hittar bilderna här Fotbollsskolan 26 jun 2012 0kommentarer
  • Visa fler nyheter