• Klubbrekord

    Lördagens urladdning innebar ett nytt prydligt klubbrekord för "Nya Bromsten". En match som tidigt är avgjord trots att domaren gör sitt bästa för att hålla liv i matchen genom att blåsa offside på i stort sett allt..  Att han även blundar för några solklara straffar gör att det i halvlek stannar vid 5-0. Grabbarna har dock i dag bestämt sig för spela hela matchen, varför siffrorna till slut drar iväg till 12-0, ett resultat klart i underkant mot ett för dagen håg- och chanslöst En Bro För Myckers. En stark laginsats kan läggas till handlingarna, Våra få men lojala åskådare bjöds på en hel del fotbollsgodis !!  Stort tack även till Jonny, vilken var på plats TVÅ timmar innan avspark och såg till så att panen blev spelbar, stort !! COACH Matchfakta 14.25  1-0  Rosen - Markus 16.15  2-0  Markus - utan Ass 21.18  3-0 Niklas - Ricky 29.54  4-0  Ricky - Utan Ass 39.48  5-0  Sedvall - Markus ---------------------------------------      47.54  6-0  Rosen - Halvar 60.15  7-0  Robban - Straff 64.50  8-0  Ricky - Rosen 69.50  9-0  Ricky - Utan Ass 81.05 10-0  Lankan - Hacke 83.11 11-0  Markus - Anton 84.34 12-0 Linus - Markus Seniorlag Herrar 24 sep 2012 1kommentar
  • Avslutning i Fotbollsskolan

    Tack för en fantastisk säsong. 58 barn i åldrarna från 5-7 har lekt och lirkat med bollen under säsongen 2012. Vi hoppas att ni har haft det lika roligt som vi under 10 torsdagar. Nu bildar vi lag och vi hoppas att vi ser några av er i fotbollsskolan nästa tillsammans med de nya spelarna. Årets sista bilder hittar ni här Fotbollsskolan 23 sep 2012 0kommentarer
  • LAGMORAL

    En första kvart präglad av högt tempo på ett såphalt Svanängens IP, där Adelsö är dom som tar tillvara på våra bjudningar, ovana vid underlag eller dålig inställning låter jag vara osagt. Men redan efter 15 spelade minuter lyser 2-0 till hemmalaget på resultattavlan. Vi har dock börjat hitta rätt i passningar och vänja oss vid underlaget och den svampiga bollen, vi tuggar oss sakta men säkert in i matchen, Markus stressar upp Adelsö:s mycket duktiga målvakt, vars rensing till slut hamnar oss Anton vilken från långt håll kan pricka in den så viktiga reduceringen endast ett par minuter efter det så snöpliga 0-2 målet. Känns som en tidsfråga innan vi skall vara i kapp i matchprotokollet, men kvitteringen låter vänta på sig ända tills slutminuten i första halvlek då Aziz gör ytterligare ett oförglömmligt frisparksmål.  2-2 i halvlek - med mersmak gör att coach trots den iskall starten är rätt lugn, kan vi bara gnugga på och ha tålamod kommer detta att bli ytterligare en 3-poängare, även om Adelsö är giftiga när dom slår långt och fyller på brutalt när anfallschans ges. I andra halvlekens första 30 minuter är det oxå bara ett lag på banan, bl.a har vi redan efter 20 sekunder ett friläge, vilket dock skickligt avstyrs av Adelsö:s keeper. Vi blir oxå rånade på en solklar straff när Robban "våldtas" i Adelsö:s straffområde. Detta verkar dock tagga upp Robban ytterligare då han tar en snabb revansch genom att frispelad av Challe enkelt vinkla in ledningsmålet. Endast 5 minuter senare gör Robban även 4-2 efter ett snyggt anfalll där bollen går på ett snöre.  Game Over, handbroms i, vi blir bekväma och slutar ta jobbet. Adelsö lyckas dock skapa nerv i avslutningen genom att forcera in 4-3 på hörna. Vi blir nu lite "skitnödiga" samtidigt som Adelsö går All in framåt, vilket skapar chanser åt båda håll. Tycker dock att vi står emot ganska enkelt, och vinner därmed mycket rättvist. Stor eloge till Adelsö vilka körde ända in kaklet trots att dom tappade sin tidiga ledning...   Matchfakta 02.20   1-0  14.30   2-0 17.17   2-1 Anton - Simonsson 43.45   2-2 Aziz ----------------------------------------- 54.15   2-3 Robban -Challe 60.30   2-4 Robban - Ricky 78.32   3-4 Seniorlag Herrar 19 sep 2012 0kommentarer
  • Årets lättaste seger

    Då Skönadal INTE mäktade med att få ihop en startelva vek dom tyvärr ned sig och lämnade WQ till dagens match.. Ett beslut som kan bli mycket kostsamt för oss i Bromsten om nu Skönadal väljer att dra sig ur serien, då blir det nämligen väldigt tufft för oss att ta oss upp som bästa tvåa...... Seniorlag Herrar 9 sep 2012 0kommentarer
  • Åter i vinnarcirkeln..

    Efter en enkel 5-1 seger mot Fc Of Hässelby Hemma/borta på Spånga IP Konstgräs under söndagen är vi åter tillbaka i vinnarcirkeln.... 1-0 efter hörna redan i fjärde minuten innebar att vi kunde spela avslappnat och enkelt rulla ur FC of Hässelby vilka fick springa mycket tomt och jaga boll. Vi rullar boll och skapar mängder med chanser men en bra målis och ineffektivitet gör att målen låter vänta på sig. 2-0 kommer dock till slut, på en hörna där Aziz elegant språngskallar in Rosen perfekta slagna hörna. 3-0 är en upprullning av Fc där Simonsson till slut kan lägga in bollen i tomt mål. 3-0 i halvlek och segern är klar, ytterligare en lång väntan på slutsignalen är att vänta då vi ju brukar dra i handbromsen när matcherna är avgjorda. Fc:s 3-1 mål i mitten av andra gör dock att grabbarna lägger in ytterligare en växel och ytterligare 2 mål tillverkas innan domaren blåser av. En av årets enklaste segrar är bärgad. Allt extra skönt att enkelt besegra "Gnäll- och Damplag". Matchfakta 04.06 1-0 Rosen - Sedvall 28.40 2-0 Aziz - Rosen 37.24 3-0 Niklas S - Markus ---------------------------------------- 24.34 3-1 39.31 4-1 Markus - Niklas S 44.37 5-1 Ricky - Aziz Coach. Seniorlag Herrar 3 sep 2012 0kommentarer
  • Visa fler nyheter