Vinterträning !!
Så har då säsongen äntligen startat igen... Vi kör nu under vintern 1 pass i veckan på Spånga IP:s Konstgräs, för slipa formen inför årets deltagande i Spånga Night Open, vilken i år går av stapeln helgen den 8-10 Februari. Mer info om detta så snart lottningen släpps. Vi kommer även att presentera förändringarna i spelartruppen så snart densamma satt sig !! Coach
Seniorlag Herrar
24 jan 2013
0kommentarer
Ni har ju redan fått två straffar !!
Efter SEX tunga återbud under matchdagen var det ett starkt decimerat Bromsten som kom till start i STHLM Cup, när sen dessutom 2 man lyckas fastna i trafiken och en glömt packa fotbollsskorna är det bara att gilla läget och göra en startelva av dom exakt elva som är på plats när matchen skall starta, varav en får starta i La Coste-dojor.... Matchen börjar dock på bästa sätt, då såväl Sedvall som Rosen är bombsäkra från Straffpunkten. Därmed har vi en välbehövlig 2-0 ledning när mötet mot Div 5-laget Sollentuna Fortboll skall starta. Om det beror på ovana positioner eller en omedveten känsla att försvara ledningen är jag inte hundra på, men vi startar matchen väldigt defensivt och faller ner med laget och ger därmed Sollentuna mycket ytor och tid att rulla boll på. Tyvärr får oxå Sollentuna den för dom så viktiga tidiga reduceringen redan i 7:e minuten, i solklar offsidelposition kan deras ytter nicka in bollen. Vi lyfter sakta men säkert upp spelet, och får även ner TVÅ avbytare och ett par fotbollsskor, nu möblera vi om lite i laget och börjar även skapa giftiga omställningar, bl.a har vi ett riktigt bra läge efter 20 spelade minuter där vi efter ett upplopp på vänsterkanten får in bollen centralt, men tyvärr är Sollentuna:s keeper med på noterna och avstyrt snyggt detta friläge, 3-1 där och matchen är klar. I matchminut 29 får Sollentuna en mycket billig frispark 50/50 duell enligt mig, men här liksom i alla 50/50 lägen väljer domaren att ta Sollentuna:s parti, naturligtvis gör dom oxå 2-2 på denna frispark. Ridå ner, nej då i stället lägger vi nu i ytterligare en växel och lirar riktigt bra fotboll, vilket oxå belöner sig då vi i 32:a minuten återtar ledningen i matchen då Sedvall framspelad av Rosen kan lyfta in 3-2. 3-2 står sig halvleken ut. Och förutom första kvarten tycker jag att vi håller jämna steg med Sollentuna, varför resultatet på intet sätt är orättvist. Vi är oxå dom som startar upp andra akten bäst och spelet är nu förlagt till Sollentuna:s planhalva. Nästan första gången dom komer in på vår planhalva är det en enmansaktion som avslutas med en rökare från 30-35 minuter som retfullt letar sig in nere vid stolproten. Ridå ner nu då, nej verkligen inte grabbarna fortsätter att kriga och vi är faktiskt dom som skapar giftigast chanser, Sollentuna verkar tröttkört. Vi blir oxå bestulna på en solklar straffspark, då Ricky på väg i genom kapas brutalt,domaren väljer dock att istället blåsa av och tillrättavisa två spelare som står och tjafsar nere i vårat straffområde..Inte ens en varning delar han ut till dessa herrar, så i stället för en solklar straff blir det ett uppkast på egen planhalva. Man är dock inte särskilt förvånad då Domaren matchen igenom valt att ta Sollentuna:s parti, förklaringen till detta är oxå aningen märklig, då han till en av våra spelare säger att "ni har ju redan fått två straffar". Och jag som i min enfald trodde att detta var meningen med hela denna turnering, att ge lag från lägre division handicap-straffar, för att skapa större spänning i matcherna, men jag kan ju ha fel... Matchen går sedan lite i stå och båda lagen verkar vänta på förlängning, men detta är verkligen inte våran dag, Sollentuna får en solklar men totalt onödig straff 10 minuter kvar, vilken dom förvaltar på bästa sätt. Vi lyfter nu upp allt och jagar kvittering, vi kommer riktigt nära några gånger, men tyvärr inte riktigt ända fram. Synd då dom som till slut kom ner i dag visade hög moral och stort Bromstenhjärta !! Tungt att behöva övervintra med den tunga förlust på näthinnan, men det som inte dödar lär ju härda Så ni kommer att få se ett mycket revanschsuget Bromsten nästa säsong...
Seniorlag Herrar
22 okt 2012
0kommentarer
Bilder från serieavslutning
Lite bilder från avslutningen i Seriespelet H 7 D, 2012 Tack för årets insats. Nästa år så vinner vi! /Ordförande
Seniorlag Herrar
16 okt 2012
0kommentarer
Stötta Bromstens IK via Svenska Spel
50 miljoner kommer att delas mellan föreningar i Sverige.Om du har spelkort hos Svenska Spel kan du vara med och stötta Bromstens IK. Gå till Svenska Spel och välj Bromstens IK. ( Går även att göra hos ett spelombud. ) Har du inget spelkort och är kund hos Svenska Spel kan du enkelt skaffa dig ett hos ditt spelombud tex hos Draget vid Konsum. Spelombudet kan även hjälpa dig att knyta kortet till BIK Dina spelinsatser ger BIK poäng
Seniorlag Herrar
5 okt 2012
0kommentarer
DA Capo
Även i denna omgång kunde vi inkassera en 12-0 seger... Detta blev till slut en väldigt enkel seger för ett höst-starkt Bromsten, Vesterort hade en hel del skickliga bollspelare, men tyvärr för deras egen del saknades struktur och lagspel. Något som gjorde att vi ganska enkelt kunde gå ifrån i målprotokollet, att det rann iväg så mycket berodde till stor del på att Vesterort efter 2 röda kort inom loppet en kvart i mitten av andra totalt la ner verksamheten. Vi kunde och borde ha gjort betydligt fler mål i slutakten. Synd att klaga dock, när man vunnit med 12-0. Publiken bjöds dock som vanligt på en hel del fotbollsgodis !!! MATCHFAKTA 11.35 1-0 Markus - Aziz 16.00 2-0 Rosen - Frispark 20.41 3-0 Markus - Sedvall 27.25 4-0 Sedvall- Aziz -------------------------------------------- 50.00 5-0 Robban - Straff 54.28 6-0 Rosen - Sedvall 72.53 7-0 Markus - Robban 76.01 8-0 Markus - Aziz 80.07 9-0 Robban - Challe 83.05 10-0 Aziz - Markus 85.38 11-0 Robban - Markus 88.06 12-0 Aziz - Markus FORZA BROMSTEN !!!
Seniorlag Herrar
1 okt 2012
0kommentarer
Visa fler nyheter